Vysoké Tatry

Tatry se v mém programu pro tento rok úplně nenacházely, ale plány jsou od toho, aby se měnily. Minimalisticky balím batoh a jelikož vyrazit do hor sám je blbost, píšu kamarádovi, jestli se mnou za pár dní nevyrazí na menší výlet.

Ve čtyři ráno přijíždíme do Popradu a chytáme první ranní vlak směr Tatry. Azurové ráno mi dává naději, že i přes nepříznivou předpověď počasí bude nakonec hezky. Bude, ale jen v nížině. Po krátkém dospání večerního přesunu nahazuji batoh a vyrážíme směr Téryho chata. Po cestě se dozvídáme, že někdo viděl na protějším svahu medvěda. S nadějí sleduji okolní kopce, ale všude ticho a prázdno. Žádná show se tentokrát nekoná.

Těsně před Téryho chatou kolem nás probíhá rezavá liška. Naše přítomnost ji očividně nevzrušuje. Tedy až do té doby, než nás potká o kus výše a pokusí se nenápadně vyrabovat naše batohy. K pózování ji ukecáváme kusem slaniny. Mazaná liška.

Stoupáme k Priečnému sedlu. Začíná se kazit počasí. Zahaluje nás mlha, tvář lechtá sníh, teplota klesá k nule. Začínám si uvědomovat, co jsem zapomněl si vzít. Třeba rukavice. Železné řetězy, kterých se člověk musí držet, pokud nechce zažít volný pád, mi to neustále připomínají. Příště už nezapomenu.

Druhý den vybíháme Slavkovský štít. Historie se opakuje. Dole azuro, nahoře sníh a mlha. Na vrcholu potkáváme jen pár otrlých turistů. Začínám věřit předpovědím. Proto další den jedeme raději relaxovat na jih.

Po potřebné dávce odpočinku stojíme večer u Štrbského plesa. Plán zní výstup na Kriván. Vytahujeme svítilny, protože měsíc se nachází ve fázi novu, takže tma jak v pytli. Na druhou stranu ideální doba na focení noční oblohy, což si nenechávám ujít. Tak jasné hvězdy už jsem dlouho neviděl. Večer nedaleko plesa slyšíme z různých koutů dávat medvědy dobrou noc. Nechce se mi je úplně potkat, zvláště, když nás jeden pozdravil asi tak 100 metrů od nás.

Poslední den výpravy zdoláváme vrchol Kriváň společně s miliony dalších lidí. Není se čemu divit, neděle a skvělé počasí. Konečně se Tatry přestaly stydlivě zahalovat do mraků a ukázaly se v celé své kráse, kvůli které se určitě ještě vrátím